2 RISTO

GRAMMAR

18/1/18


SIMPLE PAST
FUNZIONI DEL "SIMPLE PAST"
Il simple past si usa per parlare di azioni concluse che si sono svolte nel passato. La durata dell'azione è irrilevante. L'azione può essersi svolta in un passato prossimo o remoto.
ESEMPI
  • John Cabot sailed to America in 1498.
  • My father died last year.
  • He lived in Fiji in 1976.
  • We crossed the Channel yesterday.
Il simple past si utilizza sempre per indicare in che momento si è verificato un avvenimento; pertanto, questo tempo è sempre associato a un determinato tipo di espressioni temporali
  • frequenzaoften, sometimes, always
    sometimes walked home at lunchtime.
    often brought my lunch to school.
  • un momento precisolast week, when I was a child, yesterday, six weeks ago
    We saw a good film last week.
    Yesterday, I arrived in Geneva.
    She finished her work atseven o'clock
    went to the theatre last night
  • un momento non preciso: the other day, ages ago, a long time ago People lived in caves a long time ago.
    She played the piano when she was a child.
Nota: la parola ago è un termine utile per esprimere la distanza nel passato. Si colloca dopo il periodo di tempo: a week ago, three years ago, a minute ago.
Attenzione: Il simple past in inglese può sembrare simile al passato remoto in italiano, ma non sempre il significato è lo stesso.
COME SI FORMA IL "SIMPLE PAST"
"SIMPLE PAST" CON I VERBI REGOLARI
Affirmativa
Soggetto
+ verb + ed

I
skipped.

Negativa
Soggetto
+ did not
+ infinito senza to
They
didn't
go.
Interrogativa
Did
+ soggetto
+ infinito senza to
Did
she
arrive?
Interrogativa negativa
Did not
+ soggetto
+ infinito senza to
Didn't
you
play?
TO WALK
Affirmativa
Negativa
Interrogativa
I walked
I didn't walk
Did I walk?
You walked
You didn't walk
Did you walk?
He walked
He didn't walk
Did he walk?
We walked
We didn't walk
Did we walk?
They walked
They didn't walk
Did they walk?
"SIMPLE PAST" DI TO BE, TO HAVE, TO DO
Soggetto
Verbo

Be
Have
Do
I
was
had
did
You
were
had
did
He/She/It
was
had
did
We
were
had
did
You
were
had
did
They
were
had
did
NOTE SULLE FORME AFFERMATIVA, NEGATIVA E INTERROGATIVA
AFFERMATIVA
La forma affermativa del simple past è semplice.
  • was in Japan lastyear
  • She had a headache yesterday.
  • We did our homework last night.
NEGATIVA E INTERROGATIVA
Le forme negativa e interrogativa al simple past di do, in quanto verbo semplice, si formano usando l'ausiliare do, ad esempio We didn't do our homework last night.
La forma negativa di have al simple past si forma solitamente con l'ausiliare do, ma talvolta si aggiunge semplicemente not o la contrazione n't.
La forma interrogativa di have al simple past si forma solitamente con l'ausiliare do.
ESEMPI
  • They weren't in Rio last summer.
  • We didn't have any money.
  • We didn't have time to visit the Eiffel Tower.
  • We didn't do our exercises this morning.
  • Were they in Iceland last January?
  • Did you have a bicycle when you were young?
  • Did you do much climbing in Switzerland?
Nota: Le forme negativa e interrogativa di tutti i verbi al simple past si formano sempre con l'ausiliare did.
SIMPLE PAST E I VERBI IRREGOLARI
Alcuni vebri sono irregolari al simple past. Ecco un elenco dei più comuni.
TO GO
  • He went to a club last night.
  • Did he go to the cinema last night?
  • He didn't go to bed early last night.
TO GIVE
  • We gave her a doll for her birthday.
  • They didn't give John their new address.
  • Did Barry give you my passport?
TO COME
  • My parents came to visit me last July.
  • We didn't come because it was raining.
  • Did he come to your party last week?


11/1/18




1)    Se il verbo è composto dal verbo essere + ___-ing
Present continuous e la ING form traduce il gerundio
ES: i am eating = io sto mangiando
Verbo in –ING form



2)    Se il verbo alla –ING formprecede un nome
ING form traduce l’italiano PARTICIPIO PRESENTE
ES: LOVING = amante
DEVASTATING = devastante





14/12/17


UP, DOWN, (prendere penna) TOP/BOTTOM, AROUND, ABOUT, ON/UNDER/ABOVE/BELOW, IN FRONT OF-BEHIND-BESIDE, NEXT TO,  IN/OUT, THROUGH, BETWEEN, LEFT/RIGHT, OVER, HIGH/LOW, FAST/SLOW,TALL/SHORT, BIG/SMALL, HUGE/TINY
yesterday WAS…/Today IS…/tomorrow WON’T BE
to BE BORN
(I) I can/am able to speak English
time ?? from - until
what’s he/she like?
Mr C. what would you like? haircut or shave?

Settembre - Novembre


 

CAN

MAY

I

Can

(to be able to)

May

YOU

HE, SHE, IT

WE

YOU

THEY

 




POTERE
= ESSERE in grado di
Io
Posso
SONO in grado di
Tu
Puoi
SEI in grado di
Lui, lei, esso
Può
E’ in grado di
Noi
Possiamo
SIAMO in grado di
Voi
Potete
SIETE in grado di
loro
possono
SONO in grado di



“Abilità”

CAN
= to BE able to
I
can
AM able to
YOU
can
ARE able to
HE,SHE,IT
can
IS able to
WE
can
ARE able to
YOU
can
ARE able to
THEY
can
ARE able to

Can


Used to express ability (to be able to do something):

     can make jewelry. (+) I AM able to make jewelry
     He can’t speak French. (-)He IS not able to speak French
     Can you run for 20km? (?+) ARE you able to run for 20km?
Used to ask for permission:

     Can I use your bathroom?
     Can I leave now?
     Can I raise the volume?

Used to make requests or suggestions:

Can I have more napkins?
     Can I have the bill?
     You can take this seat if you like.
     You can do whatever you want.

 


May

Used to ask for formal permission:
        May I come in?
        May I say something now?
        May I ask one question?
Used to suggest something that is possible:


        She may agree with this plan.
        They may not be happy about what happened.

        It may shower tonight.




HOMEWORK

12/4/18


pg 274 n 6-7


5/4/18


pg 273 tutta

4/4/18

HW: pg 85 n 3 - 4 + pg 87 n 3


8/3/18

semplificare ricette, in italiano, come da email inviata per il lavoro di gruppo ad aprile

8/2/18

pg 281 n 15-16 + pg 290 n 6-7

25/1/18

pg 281 ex 13-14


19/1/18

HW: ex pg 280 n 11-12

18/1/18

studiare tutta la teoria sul SIMPLE PAST pg 276-277 (paragrafi da A-F)


14/12/17

studiare pg 276 della dispensa e saper costruire il SIMPLE PAST dei verbi regolare


VOCABULARY

to share = condividere, dividere

to split = separare, dividere
stove = piatto cottura
fire = fuoco
flame = fiamma
heat = calore, cottura
couple = un paio

08/3/18


1.       Leggi attentamente il testo assegnato, cercando di capire in generale le informazioni principali.
Charachter
Pelè, football player
When
1940-___
Sport
Football
Where
Brazil
Curiosity
ETA’ GIOVANILE: puliva scarpe ed era povero. Inizia a giocare a calcio a 15 anni
ETA’ ADOLESCENZA: Gioca col Brazil e vince la sua prima coppa del mondo
ETA’ ADULTA: diventa famoso. Pelè gioca 1300+ partite e segna 1200+ goals. Ha fermato la guerra per 48h in Nigeria. Smette di giocare giovane. E’ ancora vivo.




2.       NOW! It’s up to you! Crea la bibliografia del personaggio assegnato, utilizzando il passato.
Per il tuo personaggio dovrai obbligatoriamente dire. NB: il fine del lavoro è riassumere e fare frasi proprie e NON copiare dalla dispensa fornita:
-          Presentazione (nome/cognome/quando è nato/ dove)
Pelè è nato nel 1940 in Brasile. Il suo vero nome è ___Do Nascimiento!
Pelè was born in 1940 in Brazil. His real name is –Do Nascimiento!

-          Infanzia (dove ha vissuto/ scuole frequentate)
Pelè puliva scarpe ed era povero. Iniziò a giocare a calcio a 15 anni
Pelè cleaned shoes and was poor.  He started/began playing football when he was 15.

-          Attività importanti che ha fatto + Curiosità

Pelè giocò col Brazil e vinse la sua prima coppa del mondo. Diventò famoso. Pelè giocò 1300+ partite segnando 1200+ goals. Ha fermato la guerra per 48h in Nigeria. Smise di giocare giovane.
Pelè played with Brazil and won his first world cup. He became famous. He played 1300+ matches and did/got 1200+ goals. He stopped the war in Nigeria for 48hours. He stopped playing when he was young.


-          Vivo/morto? 

E’ ancora vivo.He is alive



22/2/18



cheese slices = sottilete
ham = prosciutto cotto
to toast = tostare
chopping board
oven = forno
plate = piatto
bless you =  salute (dopo uno starnuto) 


8/2/18




free running = corsa libera
tree = albero
to run = 
to jump = saltare
wall = muro
to climb = arrampicarsi
plan = il piano (es: un piano da escogitare)
to plan = pianificare
journey = tragitto

1.    WHERE DID HE GROW UP?


2.    WHAT DID HE LIKE DOING AS A CHILD?


3.    HOW DID HE BECOME INTERESTED IN THE SPORT?


4.    HOW DOES HE FEEL WHEN HE DOES THE SPORT?


5.    HOW DANGEROUS IS THE SPORT?


6.    DOES HE TEACH THE SPORT?


7.    WHAT DID HE DO LAST YEAR?


8.    WHAT ARE HIS FUTURE PLANS?


26/1/18


a bit of = un pochino di..
a lot of .. = una gran quantità di ..

25/1/18



Manzoni didn't write R&J. Shakespeare wrote R&J

Zucchero didn't sing Ora. Jovanotti sang Ora
Michelangelo didn't paint La Gioconda but Leonardo painted it
Nelson Mandela wasn't born in 1920. He was born in 1918

Steven Spielberg didn't make the film Avatar. JC made the film avatar
The Greeks didn't build the Coliseum. The Romans built the Coliseum.
(to build) Who did build the Coliseum?
The Risorgimento didn't happen in the 1900s it happened in 1800s
DOve l'hai messo? (to put) where did you put it?
what time did you leave?
perchè non sei venuto a scuola ieri? why didn't you come to school yesterday?
dove sono andati? where did they go?
cos'hai mangiato per pranzo?


18/1/18


CUISINE = cucina (TECNICA CULINARIA)
kitchen = cucina (il luogo dove si cucina)
benefit = beneficio
mode = modalità
way = via (che si percorre), modo
health = la salute, il benessere
to boost = dare uno sprint/miglioramento
spice = spezia

1) ieri ho studiato tutto il giorno e non mi fermerò = Yesterday I studied all day and I won't stop

of course = certamente



VOCATIONAL ENGLISH

TO CUT = tagliare
TO CHOP = tritare
TO SLICE = affettare
TO PICK = prendere con le dita
To POUR = versare
To SCREW = avvitare
To BOIL = bollire
To ADD = aggiungere
To SERVE = servire
To STIR = mescolare/girare
TO SPREAD = spalmare
TO SQUEEZE = spremere
TO SPRINKLE = spargere/spruzzare
TO DRAIN = scolare
TO PEEL = pelare
TO COVER = coprire
TO LAY (the table)
TO CLEAR  (the table)
to beat/whisk the egg = frustare, sbattere le uova
to grind = macinare (es: pepe nero)
heat = il calore
to spread = spalmare
to squeeze = spremere
to peel = pelare
to cover = coprire

cheese slices ham to toast = tostare chopping board oven plate = piatto bless you = salute (dopo uno starnuto)


DAIRY PRODUCTS




DRINKS



FRUIT




MEAT AND FISH




SWEET




VEGETABLES






CARBONARA RECIPE

(clicca sull'immagine per vedere il lavoro fatto in classe)



Nessun commento:

Posta un commento

ESPRESSIONI ISPIRATE ALLA MUSICA JAZZ