GRAMMAR
18/1/18
SIMPLE PAST
FUNZIONI DEL "SIMPLE PAST"
Il simple past si usa per parlare di azioni concluse che si sono svolte nel passato. La durata dell'azione è irrilevante. L'azione può essersi svolta in un passato prossimo o remoto.
ESEMPI
- John Cabot sailed to America in 1498.
- My father died last year.
- He lived in Fiji in 1976.
- We crossed the Channel yesterday.
Il simple past si utilizza sempre per indicare in che momento si è verificato un avvenimento; pertanto, questo tempo è sempre associato a un determinato tipo di espressioni temporali
- frequenza: often, sometimes, always
I sometimes walked home at lunchtime.
I often brought my lunch to school. - un momento preciso: last week, when I was a child, yesterday, six weeks ago
We saw a good film last week.
Yesterday, I arrived in Geneva.
She finished her work atseven o'clock
I went to the theatre last night - un momento non preciso: the other day, ages ago, a long time ago People lived in caves a long time ago.
She played the piano when she was a child.
Nota: la parola ago è un termine utile per esprimere la distanza nel passato. Si colloca dopo il periodo di tempo: a week ago, three years ago, a minute ago.
Attenzione: Il simple past in inglese può sembrare simile al passato remoto in italiano, ma non sempre il significato è lo stesso.
COME SI FORMA IL "SIMPLE PAST"
"SIMPLE PAST" CON I VERBI REGOLARI
Affirmativa
| ||
Soggetto
|
+ verb + ed
| |
I
|
skipped.
| |
Negativa
| ||
Soggetto
|
+ did not
|
+ infinito senza to
|
They
|
didn't
|
go.
|
Interrogativa
| ||
Did
|
+ soggetto
|
+ infinito senza to
|
Did
|
she
|
arrive?
|
Interrogativa negativa
| ||
Did not
|
+ soggetto
|
+ infinito senza to
|
Didn't
|
you
|
play?
|
TO WALK
Affirmativa
|
Negativa
|
Interrogativa
|
I walked
|
I didn't walk
|
Did I walk?
|
You walked
|
You didn't walk
|
Did you walk?
|
He walked
|
He didn't walk
|
Did he walk?
|
We walked
|
We didn't walk
|
Did we walk?
|
They walked
|
They didn't walk
|
Did they walk?
|
"SIMPLE PAST" DI TO BE, TO HAVE, TO DO
Soggetto
|
Verbo
| ||
Be
|
Have
|
Do
| |
I
|
was
|
had
|
did
|
You
|
were
|
had
|
did
|
He/She/It
|
was
|
had
|
did
|
We
|
were
|
had
|
did
|
You
|
were
|
had
|
did
|
They
|
were
|
had
|
did
|
NOTE SULLE FORME AFFERMATIVA, NEGATIVA E INTERROGATIVA
AFFERMATIVA
La forma affermativa del simple past è semplice.
- I was in Japan lastyear
- She had a headache yesterday.
- We did our homework last night.
NEGATIVA E INTERROGATIVA
Le forme negativa e interrogativa al simple past di do, in quanto verbo semplice, si formano usando l'ausiliare do, ad esempio We didn't do our homework last night.
La forma negativa di have al simple past si forma solitamente con l'ausiliare do, ma talvolta si aggiunge semplicemente not o la contrazione n't.
La forma negativa di have al simple past si forma solitamente con l'ausiliare do, ma talvolta si aggiunge semplicemente not o la contrazione n't.
La forma interrogativa di have al simple past si forma solitamente con l'ausiliare do.
ESEMPI
- They weren't in Rio last summer.
- We didn't have any money.
- We didn't have time to visit the Eiffel Tower.
- We didn't do our exercises this morning.
- Were they in Iceland last January?
- Did you have a bicycle when you were young?
- Did you do much climbing in Switzerland?
Nota: Le forme negativa e interrogativa di tutti i verbi al simple past si formano sempre con l'ausiliare did.
SIMPLE PAST E I VERBI IRREGOLARI
Alcuni vebri sono irregolari al simple past. Ecco un elenco dei più comuni.
TO GO
- He went to a club last night.
- Did he go to the cinema last night?
- He didn't go to bed early last night.
TO GIVE
- We gave her a doll for her birthday.
- They didn't give John their new address.
- Did Barry give you my passport?
TO COME
- My parents came to visit me last July.
- We didn't come because it was raining.
- Did he come to your party last week?
11/1/18
1) Se il verbo è composto dal
verbo essere + ___-ing
|
Present continuous
e la ING form traduce il gerundio
ES: i am
eating = io sto mangiando
|
|
Verbo in
–ING form
|
||
2) Se il verbo alla –ING formprecede
un nome
|
ING form
traduce l’italiano PARTICIPIO PRESENTE
ES: LOVING =
amante
DEVASTATING
= devastante
|
14/12/17
UP, DOWN, (prendere penna) TOP/BOTTOM, AROUND, ABOUT, ON/UNDER/ABOVE/BELOW, IN FRONT OF-BEHIND-BESIDE, NEXT TO, IN/OUT, THROUGH, BETWEEN, LEFT/RIGHT, OVER, HIGH/LOW, FAST/SLOW,TALL/SHORT, BIG/SMALL, HUGE/TINY
yesterday WAS…/Today IS…/tomorrow WON’T BE…
|
to BE BORN
|
(I) I can/am able to speak English
|
time ?? from - until
|
what’s he/she like?
|
Mr C. what would you like? haircut or shave?
|
Settembre - Novembre
CAN
|
MAY
| |
I
|
Can
(to be able to)
|
May
|
YOU
| ||
HE, SHE, IT
| ||
WE
| ||
YOU
| ||
THEY
|
POTERE
|
= ESSERE in grado di
| |
Io
|
Posso
|
SONO in grado di
|
Tu
|
Puoi
|
SEI in grado di
|
Lui, lei, esso
|
Può
|
E’ in grado di
|
Noi
|
Possiamo
|
SIAMO in grado di
|
Voi
|
Potete
|
SIETE in grado di
|
loro
|
possono
|
SONO in grado di
|
“Abilità”
| ||
CAN
|
= to BE able to
| |
I
|
can
|
AM able to
|
YOU
|
can
|
ARE able to
|
HE,SHE,IT
|
can
|
IS able to
|
WE
|
can
|
ARE able to
|
YOU
|
can
|
ARE able to
|
THEY
|
can
|
ARE able to
|
Can
Used to express ability (to be able to do something):
● I can make jewelry. (+) I AM able to make jewelry
● He can’t speak French. (-)He IS not able to speak French
● Can you run for 20km? (?+) ARE you able to run for 20km?
Used to ask for permission:
● Can I use your bathroom?
● Can I leave now?
● Can I raise the volume?
Used to make requests or suggestions:
Can I have more napkins?
● Can I have the bill?
● You can take this seat if you like.
● You can do whatever you want.
May
Used to ask for formal permission:
● May I come in?
● May I say something now?
● May I ask one question?
Used to suggest something that is possible:
● She may agree with this plan.
● They may not be happy about what happened.
● It may shower tonight.
HOMEWORK
12/4/18
pg 274 n 6-7
5/4/18
pg 273 tutta
4/4/18
HW: pg 85 n 3 - 4 + pg 87 n 3
8/3/18
semplificare ricette, in italiano, come da email inviata per il lavoro di gruppo ad aprile
8/2/18
pg 281 n 15-16 + pg 290 n 6-7
25/1/18
pg 281 ex 13-14
19/1/18
HW: ex pg 280 n 11-12
18/1/18
studiare tutta la teoria sul SIMPLE PAST pg 276-277 (paragrafi da A-F)
14/12/17
studiare pg 276 della dispensa e saper costruire il SIMPLE PAST dei verbi regolare
VOCABULARY
to share = condividere, dividere
to split = separare, dividere
stove = piatto cottura
fire = fuoco
flame = fiamma
heat = calore, cottura
couple = un paio
08/3/18
1.
Leggi attentamente il testo assegnato, cercando
di capire in generale le informazioni principali.
Charachter
|
Pelè, football player
|
When
|
1940-___
|
Sport
|
Football
|
Where
|
Brazil
|
Curiosity
|
ETA’ GIOVANILE: puliva scarpe ed era
povero. Inizia a giocare a calcio a 15 anni
ETA’ ADOLESCENZA: Gioca col Brazil e
vince la sua prima coppa del mondo
ETA’ ADULTA: diventa famoso. Pelè gioca
1300+ partite e segna 1200+ goals. Ha fermato la guerra per 48h in Nigeria. Smette
di giocare giovane. E’ ancora vivo.
|
2.
NOW! It’s up to you! Crea la bibliografia del
personaggio assegnato, utilizzando il
passato.
Per il tuo personaggio dovrai obbligatoriamente dire. NB: il fine del lavoro è riassumere e
fare frasi proprie e NON copiare dalla dispensa fornita:
-
Presentazione (nome/cognome/quando è nato/ dove)
Pelè è nato nel 1940 in Brasile. Il suo
vero nome è ___Do Nascimiento!
Pelè was born in
1940 in Brazil. His real name is –Do Nascimiento!
-
Infanzia (dove ha vissuto/ scuole frequentate)
Pelè puliva scarpe ed era povero. Iniziò a
giocare a calcio a 15 anni
Pelè cleaned shoes
and was poor. He started/began playing
football when he was 15.
-
Attività importanti che ha fatto + Curiosità
Pelè giocò col
Brazil e vinse la sua prima coppa del mondo. Diventò famoso. Pelè giocò 1300+
partite segnando 1200+ goals. Ha fermato la guerra per 48h in Nigeria. Smise di
giocare giovane.
Pelè played with Brazil and won his first world cup. He
became famous. He played 1300+ matches and did/got 1200+ goals. He stopped the
war in Nigeria for 48hours. He stopped playing when he was young.
-
Vivo/morto?
22/2/18
cheese slices = sottilete
ham = prosciutto cotto
to toast = tostare
chopping board
oven = forno
plate = piatto
bless you = salute (dopo uno starnuto)
8/2/18
free running = corsa libera
tree = albero
to run =
to jump = saltare
wall = muro
to climb = arrampicarsi
plan = il piano (es: un piano da escogitare)
to plan = pianificare
journey = tragitto
1. WHERE DID
HE GROW UP?
2. WHAT DID HE
LIKE DOING AS A CHILD?
3. HOW DID HE
BECOME INTERESTED IN THE SPORT?
4. HOW DOES HE
FEEL WHEN HE DOES THE SPORT?
5. HOW
DANGEROUS IS THE SPORT?
6. DOES HE
TEACH THE SPORT?
7. WHAT DID HE
DO LAST YEAR?
8. WHAT ARE
HIS FUTURE PLANS?
26/1/18
a bit of = un pochino di..
a lot of .. = una gran quantità di ..
25/1/18
Manzoni didn't write R&J. Shakespeare wrote R&J
Zucchero didn't sing Ora. Jovanotti sang Ora
Michelangelo didn't paint La Gioconda but Leonardo painted it
Nelson Mandela wasn't born in 1920. He was born in 1918
Steven Spielberg didn't make the film Avatar. JC made the film avatar
The Greeks didn't build the Coliseum. The Romans built the Coliseum.
(to build) Who did build the Coliseum?
The Risorgimento didn't happen in the 1900s it happened in 1800s
DOve l'hai messo? (to put) where did you put it?
what time did you leave?
perchè non sei venuto a scuola ieri? why didn't you come to school yesterday?
dove sono andati? where did they go?
cos'hai mangiato per pranzo?
18/1/18
CUISINE = cucina (TECNICA CULINARIA)
kitchen = cucina (il luogo dove si cucina)
benefit = beneficio
mode = modalità
way = via (che si percorre), modo
health = la salute, il benessere
to boost = dare uno sprint/miglioramento
spice = spezia
1) ieri ho studiato tutto il giorno e non mi fermerò = Yesterday I studied all day and I won't stop
of course = certamente
VOCATIONAL ENGLISH
TO CUT = tagliare
TO CHOP = tritare
TO SLICE = affettare
TO PICK = prendere con le dita
To POUR = versare
To SCREW = avvitare
To BOIL = bollire
To ADD = aggiungere
To SERVE = servire
To STIR = mescolare/girare
TO SPREAD = spalmare
TO SQUEEZE = spremere
TO SPRINKLE = spargere/spruzzare
TO DRAIN = scolare
TO PEEL = pelare
TO COVER = coprire
TO LAY (the table)
TO CLEAR (the table)to beat/whisk the egg = frustare, sbattere le uova
to grind = macinare (es: pepe nero)
heat = il calore
to spread = spalmare
to squeeze = spremere
to peel = pelare
to cover = coprire
cheese slices ham to toast = tostare chopping board oven plate = piatto bless you = salute (dopo uno starnuto)
DAIRY PRODUCTS
DRINKS
FRUIT
MEAT AND FISH
SWEET
VEGETABLES
CARBONARA RECIPE
(clicca sull'immagine per vedere il lavoro fatto in classe)
Nessun commento:
Posta un commento